דוגמה של שגיאת כתיב באנגלית

איך להימנע משגיאות הקלדה בתרגילים

בחלק מהתרגילים במערכת, צריך לענות על השאלה באמצעות הקלדה.

אבל לפעמים יש שגיאות כתיב בעת ההקלדה.

בחלק מהמקרים, השגיאות האלה אינן רלוונטיות לנושא הנלמד, אבל מכיוון שמדובר במחשב, המערכת תספור שגיאות כאלה כטעות בתשובה.

הנה מספר דברים שכדאי לדעת כדי להימנע משגיאות כתיב:

  • אם המטרה של התרגיל/המבחן אינה בדיקת איות המילים, בדרך כלל יש תפזורת מילים על המסך. קליק על כל מילה יגרום לה להופיע בתיבת הטקסט. הרכיב הזה פותח במיוחד כדי לא להכשיל בגלל שגיאת כתיב. ככה זה נראה
    כפתורים להזנת מילים בתיבת התשובה
    • אם צריך לכתוב את התשובה באנגלית, בחלק ניכר מהתרגילים יש אופציה לדבר אל המערכת. כשמפעילים את הרכיב הזה, מה שמדברים נכתב בתיבת הטקסט. כמובן צריך לדייק בהגייה, אחרת ייכתבו שם דברים לא נכונים. ככה זה נקרה:
      מנגנון דיבור במערכת הליקס ללימוד אנגלית
      • ישנם שלבים שמאפשרים "תיקון שגיאה" וזה אומר שאם טועים, המערכת לא מחשיבה את זה כטעות, אלא נותנת אפשרות לתקן את השגיאה ולהמשיך הלאה. בשלבים כאלה, הציון הסופי תמיד תהיה 100. כך הכפתור נראה:
        אופציה לתיקון שגיאות
        • בחלק גדול מהקורסים, לפני שלבי "תרגול", יש שלבי "חומר לימוד" שמכילים את רשימת המילים שבשימוש בתרגילים. ניתן ומומלץ לפתוח את שלבי "חומר הלימוד" האלה בחלון נפרד כדי לעיין ברשימת המילים תוך כדי תרגול.

        • יש לשים לב לתנאי המעבר של השלב (בחלון "כללי התרגיל"). אם התנאי פחות מ-100, ברוב המקרים,  אחרי השלב הזה, יש שלב פילטר שאוסף ומתרגל את הטעויות של השלב הנוכחי. זה אומר שלא תהיה חזרה על השלב הנוכחי כל עוד שעוברים את ציון המעבר.
        • חשוב מאוד: לפני שנותנים למערכת לבדוק את התשובה, כדאי מאוד לקחת שנייה ולקרוא (וגם לשמוע) את מה שכתבנו. ככה בהרבה מקרים מגלים את השגיאה ונמנעים מתרגול מיותר.
          חזרה לבלוג