גלה איך להצליח בלימוד אנגלית
קבל חוברת הדרכה (כולל שישה סרטונים קצרים) שתעזור לך להימנע משגיאות ומכשולים הנפוצים בלימוד אנגלית ולהשיג תוצאות שישרתו אותך לאורך זמן.
החוברת מוצגת באמצעות מספר דפים שקישורים אליהם נמצאים בסוף הדף הזה.
מבוא:
כשאדם רוצה ללמוד אנגלית (כמו כל תחום אחר), הוא לא יודע מה הוא לא יודע. כלומר, חסרים לו שני סוגי ידע:
- ידע של אנגלית עצמה (מה שהוא לא יודע)
- ידע לגבי איך לגלות את מה שהוא לא יודע, נושאים כמו:
- איזה תחומים יש בתהליך לימוד אנגלית כשפה זרה,
- מה הסדר הנכון של התקדמות בתחומים האלו (להבדיל משפת אם),
- איך מנווטים בתחומים השונים, מה הם השלבים בכל תחום,
- מה הם המכשולים בכל תחום
- מה הוא אמור לעשות ולא לעשות בתהליך לימודי אנגלית,
- מה חשוב ומה לא חשוב (הערכת מידע), כלומר במה צריך להתמקד בכל תחום או שלב
בגלל שהתלמיד לא יודע את מספר 2 (איך לגלות), הוא מתקשה במספר 1 (ללמוד את השפה).
הנה דוגמה להשוואה: מישהו רוצה לנסוע מתל אביב לדימונה, אבל לא מכיר את הדרך (ידע של התחום). חוץ מזה, הוא לא יודע לקרוא מפות או להפעיל GPS (איך לגלות את הידע החסר). אז מה שנשאר לו זה להסתמך על המזל. נכון, הוא יכול לשאול, אבל הוא לא יכול להעריך את המידע שהוא מקבל כדי לדעת אם המידע נכון או לא. הוא חייב לנסוע בדרך כדי לגלות אם הדרך באמת מובילה לדימונה או למקום אחר.
כמו בכל תחום אחר, הנתונים האלו נכונים גם בתחום לימוד אנגלית. קורה שאנשים מנסים "ללמוד" אנגלית לאורך תקופה, אבל בסופו של דבר לא יכולים באמת להבין את מה שקוראים ושומעים ולא יכולים לבטא את עצמם באנגלית.
זה קורה בגלל שהתלמיד ברמה מסוימת "בור" לגבי הנושא. סביבת לימד אופטימלית עוזרת לתלמיד לא רק ללמוד את חומר הלימוד, אלא לדעת איך לומדים את הנושא. וזה מה שמבטיח לתלמיד עצמאות בתהליך לימודי אנגלית.
אם נחזור לדוגמה בתחום של מפות ונהיגה, זה לא מספיק לדעת לנהוג. כדי להפיק תועלת מרבית מהרכב, הנהג חייב להכיר את הדרכים ולהיות מסוגל לקרוא מפות ולנווט.
אם התלמיד לא יודע איך הוא אמור ללמוד אנגלית ומה הוא אמור לעשות ולא לעשות במהלך הלימודים, הוא עלול להשקיע הרבה מאמץ, כסף וזמן לשווא ואף עלול להתייאש ולוותר על הלימודים עקב תסכול שהוא חווה.
לכן, כדי לעזור לתלמידנו וגם לכל מי שמעוניין לרכוש את השפה האנגלית בהצלחה וביעילות, הכנו סדרה של מאמרים (כולל גרסת וידאו בכל אחד) האמורים לחשוף בפניהם את כל מה שקשור בתהליך רכישת השפה.