תפריט
סל הקניות 0

התנהלות הלימודים בשיטת הליקס

הצלחת התלמידים שלי עומדת בראש סדר העדיפויות שלי. לכן הכנתי מספר קורסי אנגלית ייחודיים כדי להבטיח הצלחה עם מספר רב של תלמידים.

התנהלות הלימודים אצלנו שונה משיטות לימוד אחרות. לכן, כאן נכסה מספר נקודות חשובות.

1. מה המטרה של לימודי אנגלית בשיטת הליקס?

כאשר בניתי את מסלולי הלימוד של הליקס, שמתי לעצמי שתי מטרות עיקריות להשיג עם כל תלמיד:

א. התלמיד יידע אנגלית ברמה טובה

ב. התלמיד יהיה מסוגל להמשיך וללמוד אנגלית באופן עצמאי

לימוד שפה הוא פעילות אין-סופית (תמיד אפשר ללמוד עוד). לכן, חשוב שהתלמיד יהיה מסוגל ללמוד אנגלית בכוחות עצמו גם לאחר שיסיים ללמוד אצלנו.

2. מה לומדים במסגרת לימודי אנגלית בשיטת הליקס?

כדי להבטיח הצלחה ועצמאות בלימודי אנגלית, התלמיד אמור להיות בקיא בשלושה תחומים. הנה הסבר קצר על כל תחום:

תחום א': אוצר מילים

בתחום זה, צריך לוודא שהתלמיד מבסס ומרחיב אוצר מילים שישמש אותו בהמשך לימודיו ובעתיד בחיים.

בתחום זה יש מספר רמות וכל תלמיד מנותב למסלול שמתאים לרמה שלו.

תלמיד ברמת מתחילים יכיר ויתרגל פירושים של מאות מילים באנגלית ויקרא ויתאמן על טקסטים שמכילים את המילים האלו.

תלמיד ברמה בינונית והלאה ילמד להתמודד עם טקסטים בצורה עצמאית יותר. הוא ילמד להשתמש במילונים כדי לפענח טקסטים וימשיך להרחיב את אוצר המילים שלו.

תחום ב': דקדוק

דקדוק הוא ידע לגבי אופן חיבור מילים כדי ליצור משפטים הגיוניים. ללא ידיעת הדקדוק, אנו נישמע עילגים. למרות חשיבותו הרבה, תלמידים רבים נרתעים או נמנעים מללמוד אותו. ניסיוני מראה שאנשים כאלו לומדו דקדוק אנגלי בצורה מבלבלת.

אצלנו, התלמיד ילמד דקדוק אנגלי מההתחלה. הוא ילמד דקדוק אנגלי, שלב אחר שלב, ברצף הנכון כדי למנוע בלבולים מיותרים. בנוסף, הוא יתבקש ליישם את עקרונות אלו כדי להביע את מחשבותיו באנגלית.

תחום ג': קריאה באנגלית

יכולת קריאה, היא היכולת שמאפשרת הצלחה בשני התחומים שנזכרו לעיל.

תלמידים רבים אינם יכולים לקרוא אנגלית בצורה רהוטה או מדויקת. עובדה זו גורמת לתלמיד להשקיע מאמץ רב בקריאה ולא בהבנת הטקסט. לכן הוא עלול להתעייף, להתייאש ואף לוותר על לימודי אנגלית בכלל.

המטרה של התחום זה היא להביא את התלמיד לרמת קריאה טובה של אנגלית. המטרה היא שהתלמיד יוכל לקרוא טקסטים באנגלית בקלות וללא מאמץ.

באמצעות למידה ותרגול של שלושת התחומים הנ"ל, התלמיד רוכש ארבעה מיומנויות באנגלית:

  • מיומנות הבנת הנקרא
  • מיומנות הבנת הנשמע
  • מיומנות הבעה בכתב (חיבור)
  • מיומנות הבעה בעל פה (דיבור)

ניתן לקבל פרטים אודות התחומים של לימוד אנגלית בסרטון "תחומי לימוד אנגלית":

מפת ההתקדמות בתחומי אנגלית כשפה שנייה

3. כיצד לומדים את התחומים הללו?

עבור כל אחד מתחומי לימוד אנגלית, הכנו תכנית לימודית שמכילה כמות גדולה של קורסים ושיעורים לביצוע במערכת.

מסלולי הלימוד שלנו בנויים עם כמות גדולה של תרגילים, כך שהתלמיד יוכל לאתר את כל הנקודות החלשות שלו ויתאמן עליהן. לשם כך, אנו משתמשים במערכת ממוחשבת מיוחדת שמנהלת את מהלך הלימודים. המערכת מציגה לתלמיד את השאלות ובודקת את תשובותיו על כל שאלה ומספקת לו משוב בזמן אמת.

חשוב לדעת: מורים רבים נוטים לערבב תחומים ולדלג מנושא לנושא.

למעשה, זו הדרך הבדוקה לא להתקדם כי היא מייצרת בלבול נוראי בראש התלמיד.

אצלנו, כל תחום נלמד בפני עצמו. אם אינך יודע לקרוא היטב, לא תוכל ללמוד אוצר מילים או הבנת הנקרא. אם אין לך אוצר מילים סביר, לא תוכל ללמוד דקדוק כדי לחבר משפטים כהלכה. בקיאות בכל תחום הינה חיונית להצלחה בתחום הבא.

למעשה זהו הסוד הגדול של השיטה– לא עושים סלט! לומדים כל דבר בפני עצמו. לא לומדים "קצת מכל דבר". אלא לומדים "הרבה ממעט דברים".

במקום לדעת קצת מכל תחום ולהיות בינוני באנגלית, חשוב שהתלמיד יעבור על כל תחום כמו שצריך ויהיה מקצוען!

בדרך זו, התלמיד מתקדם בצורה היציבה והמהירה ביותר, כי הוא לא צריך לחזור כל פעם אחורה לדברים שפספס בתחומים הקודמים.

חשוב לדעת, הצלחה בלימודים דורשת תרגול מרובה ולימוד מטעויות. בדרך כלל, תלמידים מאתרים מה הם לא מבינים רק לאחר שהם טועים בתרגילים ורק אז יכולים באמת ללמוד את החומר.

ניתן לראות נתונים מפורטים על אופן הלימוד של תחומי אנגלית בטבלת השלבים של למיוד אנגלית כשפה שנייה.

4. איך יודעים מה התלמיד צריך ללמוד?

יש מספר קורסים ללימוד אנגלית עם מטרה ברורה לכל אחד. כל תלמיד חדש עובר בדיקת רמה כדי לגלות מה הוא יודע, מה הוא לא יודע ומה הוא חושב שהוא יודע (אבל למעשה לא יודע).

בדיקת הרמה מתחלקת למספר חלקים, ובדרך כלל, במהלך הבדיקה התלמיד מגלה את הנקודות החלשות האמיתות שלו באנגלית.

בעזרת התוצאות של הבדיקה, ניתן לקבוע בקלות את מסלול הלימוד שאמור לטפל בצרכים של התלמיד.

5. באילו כלים משתמשים כדי ללמוד אנגלית?

שיטת הליקס פותחה כדי לתת מענה לצרכי כל תלמיד באופן אישי. כדי להצליח בהשגת השאיפה הזו, יצרנו קורסי לימוד אנגלית ייחודיים שמיועדים לטפל בהיבטים השונים של השפה האנגלית, תוך כדי טיפול בבלבולים שיכולים להיות לתלמידים.

הקורסים בנויים מחומרי לימוד אנגלית בלעדיים ותרגילים מדורגים שמיועדים לעזור לתלמיד להבין, להטמיע ולהשתמש בהיבטים השונים של השפה האנגלית.

על מנת לקדם כל תלמיד לפי קצב הלימוד האישי שלו תוך כדי איתור וטיפול בבלבולים שקיימים בתהליך הלמידה, אנו משתמשים במערכת תוכנה ללימוד אנגלית שפותחה במיוחד כדי לסייע לדוברי עברית ללמוד אנגלית.

חומרי הלימוד מהווים את החלק התיאורטי של הקורסים.

מערכת התוכנה מכילה את הקורסים ומנהלת את תהליך הלימוד של כל תלמיד בנפרד. בכל קורס, המערכת מציגה את החומר התיאורטי ולאחר מכן מציגה את התרגילים של הקורס במספר שלבים.

המערכת עוקבת אחר ביצועיו של התלמיד בזמן התרגול ומציגה לו משוב מיידי על כל שאלה שהוא פותר בתרגילים. לאחר סיום כל שלב, המערכת מציגה את התוצאות. לפי ההישגים בשלב, המערכת מחליטה לאן לקדם את התלמיד. כך ניתן לוודא שהתלמיד מתקדם תוך כדי צבירת ידע אמיתי.

ניתן לקרוא הסבר מקיף בדף הכלים של שיטת הליקס ללימוד אנגלית.

6. איפה ניתן ללמוד אנגלית לפי שיטת הליקס?

ניתן ללמוד אנגלית בשיטת הליקס בשתי דרכים:

א. לימוד אנגלית ברמת גן, במרכז לימוד הליקס

ב. לימוד אנגלית און-ליין, מהבית, דרך האינטרנט

לימודים במרכז הלימוד מתבצעים תחת פיקוח של צוות המרכז. שעות הפעילות הן בערבים וכל תלמיד יכול לקבוע את הלו"ז האישי שלו. השירות נרכש בחבילות שירות חודשיות.

לימוד דרך האינטרנט מיועד בעיקר לתלמידים שגרים רחוק וקשה להם להגיע למרכז הלימוד. השירות נרכש בחבילות לשימוש במערכת הליקס ללימוד אנגלית. בדרך זו לא ניתן לבצע חלק מבדיקות הביניים ותרגילים שמתבצעים במרכז הלימוד, בהתאם לאופי מסלול הלימוד.

חשוב לציין: בכל אחת מדרכים הנ"ל, יש לבצע מבדק רמה ולקבוע את מסלול הלימוד הדרוש לתלמיד.

7. כמה זמן התלמיד יצטרך ללמוד?

רכישת שפה היא פעילות שנמשכת במהלך כל חייו של אדם.

כל אדם משתפר עם השנים גם בשפת האם שלו. כך זה גם עם שפה זרה.

לכן, המטרות שלנו הן:

א. התלמיד יידע אנגלית ברמה טובה

ב. התלמיד יהיה מסוגל להמשיך וללמוד אנגלית באופן עצמאי.

משך הזמן הדרוש להשגת המטרות האלה תלוי בעיקר בשלושה דברים:

  1. מה התלמיד כבר יודע— ככל שיודע יותר, דרוש פחות זמן
  2. קצב הלימוד האישי שלו והיכולת שלו לקלוט וליישם חומר לימוד חדש— ככל שהוא מבריק יותר, הוא יוכל להתקדם מהר יותר
  3. אינטנסיביות של הלימודים— ככל שלומדים לעיתים קרובות יותר, קצב הלימוד עולה.
  4. כמות השגיאות שהוא רכש בעבר. זה בעיקר בא לידי ביטוי עם תלמידים מבוגרים. מי שלמד אנגלית עם טעויות, צריך קודם להיפטר מהטעויות ואז ללמוד את הדבר הנכון. וזה יכול לקחת זמן כדי להיפטר מן השגיאות הללו.

לכן, איננו יכולים להגיד במדויק כמה זמן יידרש לכל תלמיד עד שישיג מטרות אלו.

חשוב לציין, בגלל אופי האישי של הלימודים בשיטת הליקס, כל תלמיד יכול להתקדם במהירות המרבית שבה הוא יכול ללמוד.

הערה: לימוד שפה שנייה הוא למעשה רכישה של הרגל חדש. וכדי שזה יקרה, התלמיד צריך להתגבר על הנטייה שלו להשתמש בהרגלים שלו בעברית. לכן חשוב להיות מודע לכך שזה לא עניין של שעות ספורות בכל מקרה.

8. מה הניסיון של מרכז הליקס בלימוד אנגלית?

שיטת הלימוד שבה אנו משתמשים מבוססת על ניסיון של כ-9 שנים בהוראת אנגלית, גם בשיעורים פרטיים וגם בקבוצות.

השיטה פותחה בשלבים הבאים:

  • התבוננות בתלמידים במהלך לימודי השפה האנגלית
  • איתור קשיים נפוצים של דוברי עברית בקליטת חומרי הלימוד
  • מציאת פתרונות אחידים לשם טיפול יעיל בקשיים שנתגלו
  • פיתוח וכתיבה של חומרי לימוד ותרגילים ייחודיים על מנת ליישם את הפתרונות
  • יצירה של מסלולי לימוד על מנת לטפל בהיבטים שונים של לימוד השפה
  • פיתוח מערכת ממוחשבת לשם בדיקת התרגילים בזמן אמת ולנהל את תהליך הלימוד של כל תלמיד באופן אישי

הקורסים הללו פותחו במיוחד כדי לאפשר לכל תלמיד ללמוד בצורה עצמאית בלי להיות בלחץ של גורמים השונים בסביבה.

חשוב לציין, שיטת הלימוד נמצאת בבקרה מתמדת ומתעדכנת בצורה שוטפת.

ניתן לקרוא נתונים נוספים בדף התפתחות שיטת הליקס ללימוד אנגלית

לתחילת העמוד
מבצע

לא זמין

אזל במלאי