תפריט
סל הקניות 0

מאפייני שיטת הליקס ללימוד אנגלית

הנחת היסוד בפיתוח שיטת הליקס היא העובדה ש:

למידה היא פעילות אישית ולא פעילות קבוצתית.

התעלמות מנתון הזה גורמת לכישלון וכאב לב רב אצל תלמידים רבים כמו גם אצל המורים וההורים שלהם. כאשר לא פועלים לפי הנתון הנ"ל, יהיה בזבוז רב של זמן, כסף ואנרגיה ללא תוצאות שמצדיקות את ההשקעה.

הרי לכל תלמיד יש קצב לימוד משלו.

לכל תלמיד יש צרכים אישיים, יכולות אישיות או קשיים אישיים. שלושת המרכיבים האלה קובעים את קצב הלימוד של התלמיד. כמובן, שלושת המרכיבים האלה משתנים מתלמיד לתלמיד, לכן קצב הלימוד שונה מתלמיד לתלמיד.

לא ניתן להסביר נתון מסוים לקבוצה של אנשים ולצפות שכולם לגמרי יבינו את הנתון.

כדי להבטיח הצלחה של מספר מרבי של תלמידם, עלינו להיות ערוכים לטפל בכל תלמיד באופן אישי ולקדם אותו לפי קצב הלימוד האישי שלו.

שיטת הליקס ללימוד אנגלית פותחה על בסיס ההבנות האלו ובמטרה לתת מענה לצרכים/קשיים של כל תלמיד באופן אישי.

תמצית שיטת הליקס

שיטת הליקס היא שיטת לימוד אנגלית שונה וחדשה. על מנת להבין מהי שיטת הליקס, תחילה צריך להבין שני דברים:

  • לא מדובר בשיעורים פרטיים
  • לא מדובר בשיעורים קבוצתיים

הבסיס של השיטה הוא טבלת השלבים ללימוד אנגלית כשפה שנייה. הטבלה מציגה את המיומנויות השונות שיש להשיג על מנת לרכוש את השפה האנגלית. המיומנויות הללו מוצגות בטבלה לפי הרצף הנחוץ ללימוד אנגלית כשפה זרה.

עבור כל היבט של השפה האנגלית, סביבת הלימוד הליקס מכילה מסלולי לימוד ייחודיים עם חומרי לימוד ותרגילים רבים. כלומר, כל מסלול עוצב עם המטרה לטפל בהיבט אחד של השפה האנגלית.

תהליך הלימוד מתחיל במבדקי רמה על מנת לגלות את הקשיים והצרכים של התלמיד. בהתבסס על התוצאות של המבדק, התלמיד מנותב למסלול הלימוד המיועד לטפל בצרכים שלו.

חומרי הלימוד והתרגילים משולבים יחדיו ויוצרים את מסלולי הלימוד או הקורסים שנמצאים במערכת הליקס ברשת האינטרנט. המערכת עוצבה במיוחד על מנת לנהל את תהליך לימוד אנגלית של כל תלמיד באופן אישי.

כאשר התלמיד מתחבר למערכת, המערכת מזהה אותו ומציגה לו את מסלול הלימוד המתאים לו. כמובן, המערכת מציגה את חומרי הלימוד והתרגילים ומספקת משוב מיידי על כל שאלה או תרגיל שהתלמיד פותר. המערכת מנהלת את תהליך הלימוד ויודעת לאיזה שלב לנתב את התלמיד בהתבסס על הישגיו.

אופן פעולה זה, יחד עם זמינות המערכת ברשת האינטרנט נותנים לתלמיד את החופש ללמוד בהתאם ללוח זמנים הנוח לו ולהתקדם לפי הקצב האישי שלו.

שיטת הליקס פותחה במשך למעלה מעשור ולפי ניסיון של אלפי שעות עבודה עם דוברי עברית שביקשו ללמוד אנגלית, תוך כדי איתור המכשולים בתהליך לימוד אנגלית כשפה זרה ויצירת מספר פתרונות עבור כל מכשול.

קריאה נוספת: אופן התנהלות לימודי אנגלית בשיטת הליקס

"שיטת לימוד" ולא "שיטת הוראה"

שיטת הליקס לא מתיימרת "ללמד".

במהותה, "למידה" היא תהליך של רכישת ידע ומיומנות.

"למידה" היא פעילות שמתרחשת בשכל של התלמיד. בכל תהליך לימודי, הידע של התלמיד אמור להשתנות.

בכדי שהשינוי יתרחש, התלמיד צריך להפעיל את השכל שלו.

כמובן, רק התלמיד יכול להפעיל את השכל שלו.

אין אף אחד אחר שיכול או אמור להפעיל את השכל של התלמיד.

שיטת הליקס תוכננה ונוצרה בהתבסס על ההבנות הללו. לכן,

שיטת הליקס היא שיטת לימוד ולא שיטת הוראה.

השיטה בנויה כך שהתלמיד לומד, בלי צורך בכך שמישהו "ילמד" אותו.

שיטת הליקס מספקת סביבה לימודית שבה התלמיד מקבל את כל הכלים החיוניים להצלחה, יחד עם השגחה, סיוע ותמיכה במהלך הלימודים.

מטרתנו היא לאפשר לכל תלמיד ללמוד אנגלית ולהתקדם בתהליך לימוד השפה בתנאים האופטימאליים עבורו.

המאפיינים הבאים חיוניים להשגת המטרה הזו:

  • רצף נכון של נושאי לימוד
  • למידה יסודית של כל נושא לפני התקדמות לנושא הבא
  • תרגול מרובה בכל נושא
  • חיבור של נושאי הלימוד בשלבי ביניים
  • אימון התלמיד להסיק מסקנות מנתונים

 

לתחילת העמוד
מבצע

לא זמין

אזל במלאי