פתרון בעיית שמע

לעיתים קורה שהדפדפן שבמחשב של התלמיד לא משמיע את הצלילים של המילים והמשפטים בתרגילים שבמערכת.

יש לציין, עבור כל מילה, משפט ופסקה, המערכת מייצרת  קובץ קול מסוג mp3 ושולחת אותו אל המחשב של התלמיד יחד עם שאר הנתונים (השאלה, התשובה, הטקסט או התמונות).

אם הצלילים לא מושמעים, זה סימן שיש משהו שמפריע למחשב של התלמיד לקבל או להשמיע את הצליל.

יכולות להיות מספר סיבות לכך.

ראשית, מומלץ להתחבר למערכת עם דפדפן מסוג "גוגל כרום".

חסמים וסינונים

אחת הסיבות הנפוצות לבעיה היא שימוש ב"אינטרנט כשר". אם אתה משתמש באינטרנט כשר, יש ליצור קשר עם הספק ולבקש שלא לסנן את המערכת שבכתובת הבאה:

https://drills.hellix.co.il/pages/login/login.aspx

סיבה נוספת היא שימוש באנטי וירוס. אם יש לך תוכנת אנטי וירוס על המחשב, יש להגדיר אותה כך שלא תסנן את המערכת בכתובת הנ"ל, או להשבית את האנטי-וירוס בזמן הלימוד.

סיבה אפשרית אחרת היא קיומם של תוספים לדפדפן, כמו חוסמי פרסומות וכדומה. יש לגשת לאזור התוספים של הדפדפן ולהשבית תוספים שעלולים להפריע לתפקוד התקין של המערכת.

כדי להגיע לדף התוספים, יש להקליק: תפריט הדפדפן (שלוש נקודות) >> כלים נוספים >> תוספים. כך:

תוספי הדפדפן

הרשאות דפדפן

יש לוודא שהדפדפן מורשה להשמיע צלילים מהאתר.

לשם כך, אחרי שמתחברים למערכת, יש לבצע את הפעולות הבאות:

  1. הקלק על אייקון המנעול שליד כתובת האתר:

תפריט האתר

  1. בתפריט שנבחר, הקלק על "הגדרות לאתרים":

גישה לדף הגדרות האתר

  1. הדפדפן יפתח את דף ההגדרות עבור מערכת הליקס. בדף הזה, יש לוודא שיש הרשאות לשלושה רכיבים: מיקרופון, צליל ו-JavaScript - יש לבחור "זה בסדר" בכל תפריט כפי שמוצג בתמונה:

הגדרות האתר

  1. לאחר ביצוע ההגדרות, יש לחזור ללשונית שבה המערכת מוצגת (הלשונית ממנה באנו לפה), ולהקליק על הכפתור "ניסיון טעינה נוסף" כדי לרענן את הדף ולהחיל את ההגדרות:

יש לרענן את הדף

 

כמובן, לפני כל זה מומלץ לוודא שהדפדפן משמיע צלילים מאתרים אחרים, כמו יו-טיוב. 

 

Sale

Unavailable

Sold Out

לתחילת הדף