לחלק קטן מהתרגילים במערכת הליקס יש הגבלת זמן.
לא מדובר בהגבלת תקופת שימוש במערכת או הגבלה של לוח הזמנים של התלמיד.
ההגבלה היא על אורך הזמן שניתן לענות על שאלה. כלומר, המערכת מציגה שאלה, ולתלמיד יש מספר שניות (משתנה מתרגיל לתרגיל לפי אופי התרגיל) לענות על השאלה.
כאשר הזמן תם לפני שהתלמיד עונה על השאלה, המערכת מציגה הודעה "זמנך תם" עם כפתור "המשך". לאחר לחיצה על הכפתור, המערכת מציגה את התשובה הנכונה. ולאחר מכן את השאלה הבאה, או חוזרת על השאלה (תלוי בתרגיל).
כל שאלה המוגבלת בזמן שלא מקבלת תשובה בזמן נרשמת כשגיאה כאילו שהתלמיד ענה לא נכון על השאלה והמערכת מוסיפה אותה לפילטרים שמתרגלים טעויות בהמשך.
למה יש הגבלת זמן
כפי שנכתב, לרוב התרגילים במערכת אין הגבלת זמן.
אלה שמוגבלים בזמן מתחלקים לשני סוגים:
תרגילים המיועדים לשפר את מהירות השליפה של הנתונים מהראש
כשרוצים לדבר אנגלית, צריך לשלוף נתונים ממאגר הידע ולהגיד אותם. ואסור שזה ייקח זמן.
אם שליפת הנתונים לוקחת זמן, אז הדיבור יהיה מקוטע (במקרה הטוב) או שאדם פשוט לא ידבר (במקרה הלא טוב).
לכן כדאי שבזמן לימוד אנגלית התלמיד יתרגל שליפת נתונים עם הגבלת זמן כדי שיוכל להבין ולדבר אנגלית בלי לחשוב.
שלבים של איתור מילים לא מובנות של תרגילים שבהמשך
כאשר התלמיד מתרגל משפטים שאמורים להטמיע נושא שהוא לומד, הוא עלול שלא להכיר חלק מהמילים שבתרגילים ולכן לא להבין את המשפטים וכתוצאה לא להפיק הרבה מהתרגיל.
לכן חשוב לוודא שהוא מבין את כל המילים של התרגילים לפני שהוא מתחיל אותם.
לשם כך, לפני כל סט תרגילים, המערכת בודקת את התלמיד על המילים של התרגיל, מאתרת את המילים הלא-מובנות ומתרגלת אותן.
בשלבים שמאתרים מילים לא מובנות, יש הגבלת זמן, כי אם לוקח לתלמיד הרבה זמן לשלוף את המילה, זה אומר שהיא לא מספיק מוכרת. מעבר לכך, הגבלת הזמן מונעת את האפשרות לבדוק את התשובה במילון.
לסיכום
יש תלמידים שנלחצים מהגבלת הזמן, וזה סימן לכך שהם חייבים לבצע תרגילים עם הגבלת זמן.
מטרתינו היא שהתלמיד יפנים את הנושא הנלמד ויוכל "לשלוף" אותו בטבעיות וללא מאמץ.
אם הוא לא יעשה תרגילים עם הגבלת זמן, הוא יהיה בלחץ כשירצה לדבר אנגלית בעולם האמיתי.