עלון הדרכה למורים מתאריך 10 מאי 2006
כל תלמיד חדש שנרשם אצלנו ללמוד אנגלית עובר אבחון. אחרי האבחון הוא מקבל תוכנית שמגדירה את הדברים שהוא צריך ללמוד כדי להשתפר.
זוהי תוכנית כללית והיא יכולה להיות באחד מהתחומים הבאים:
- קרוא וכתוב
- אוצר מילים
- דקדוק
האבחון קובע באיזה תחום צריך להתמקד וגם באיזה מדרג צריך לעבוד עם התלמיד.
לכל אחד מהתחומים הנ"ל ומדרגיהם יש שיטות יעילות ומהנות של לימוד ועלוני הדרכה למורים נכתבו וייכתבו בנושאים האלה בהרחבה.
כאשר התלמיד יכול לקרוא בנוחות, העיקרון המנחה הוא:
א. ללמד אותו כמות ראשונית של מילים.
ב. ואז דקדוק בסיסי.
ג. ואז ללמד אותו עוד מילים תוך כדי חיזוק הדקדוק שכבר למד.
ד. ואז עוד קצת דקדוק, וכן הלאה.
זאת אומרת מחזקים את שני התחומים לסירוגין ומשתמשים בכל הדברים שכבר נלמדו כדי ללמוד את השלב הבא.
כל אחד מתחומי הלימוד הנ"ל עשוי להמשך תקופת זמן שונה. המעבר בין תחום אחד לתחום אחר נקבע עם השגת היעד של התחום הראשון.
עליך להיות ערני לגבי שני דברים:
א. תחום שאתה פעיל בו כרגע ולהתמיד בכיוון היעד הנקבע לתחום.
ב. זיהוי השגת היעד כאשר זה קורה ומעבר לתחום הבא.
בדרך זו, מתחילים לעבוד עם התלמיד בתחום הכי בעייתי ובמדרג שנוח לו, ובהדרגה משפרים את היכולות שלו בשפה האנגלית.