הגישה הנכונה ללימוד אנגלית

הגישה הנכונה ללימוד אנגלית

האם פעם ראית מישהו שלמד אנגלית לתקופה ממושכת, התכונן טוב למבחן, עבר אותו ולאחר מספר ימים שכח את כל מה שלמד? האם זה שווה את המאמץ? האם אפשר לקרוא לזה "למידה"? למה זה קורה? והכי חשוב , איך לומדים באמת?

זוהי תוצאה של גישה לא נכונה ללימודים; גישה שאומרת לתלמיד "לא צריך להבין את החומר, רק תזכור שצריך לעשות כך וכך ואתה תצליח". הבעיה היא שלא מבקשים מהתלמיד להסיק מסקנות. הם רק רוצים שהוא יגיד בחזרה (כמו תוכי) מספר דברים. במילים אחרות, עובדים רק עם הזיכרון של התלמיד ולא מוודאים שהוא באמת יקלוט ויעריך את הנתונים. התלמיד בעצם לומד כמה טריקים שבעזרתם ניתן לכתוב את התשובות הנכונות במבחן.

זוהי גישה שטחית שלרוב מביאה לחוסר ביטחון או כישלון כי היא מחנכת את התלמיד להגיד בחזרה מספר עקרונות ששמע, מבלי שיהיה מסוגל ליישם אותן או להסיק מהן מסקנה. תלמידים שניסו ללמוד בשיטה זו עלולים לחשוב שמשהו לא בסדר איתם וחלקם מוותרים על לימוד השפה.

למידה נכונה כוללת הסברים מדויקים של חומר הלימוד יחד עם תרגילים מעשיים שיגרמו לתלמיד קודם להסיק מסקנות ואז ליישם באופן מיידי. כתוצאה מכך התלמיד מבין את העיקרון ויוכל להשתמש בו בעתיד בעת הצורך. כמובן, תלמיד שלומד בשיטה זו, גם מסוגל להבין ולדבר אנגלית וגם עובר את המבחנים בהצלחה.

לשם כך, יש לערוך את חומר הלימוד בצורה כזו ש:

  1. כל הנקודות החשובות, שתורמות להבנתו של התלמיד, כלולים וערוכים בשלבים מהפשוט אל המורכב,
  2. בסוף כל שלב ישנם תרגילים שגורמים לתלמיד לחשוב עם החומר, להסיק מסקנות וליישם.
  3. כל שלב מתקדם דורש מהתלמיד יישום של כל השלבים הקודמים שהוא למד.

הנה דיאגראמה להמחשה:

1.

תיאוריה של שלב א'

2.

תרגיל של שלב א'

3.

תיאוריה של שלב ב'

4.

תרגיל של שלב ב

5.

תרגיל משולב של שלבים א' ו-ב

6.

תיאוריה של שלב ג

7.

תרגיל של שלב ג

8.

תרגיל משולב של שלבים א', ב' ו-ג

9.

תיאוריה של שלב ד

10.

תרגיל של שלב ד'

11.

תרגיל משולב של שלבים א', ב',ג' ו-ד'

12.

וכך הלאה, כל השלבים הבאים

בשיטה זו, התלמיד מתחיל ללמוד מספר עקרונות פשוטים ואז מתבקש להסיק מהן מסקנות וליישם אותן. הבנות משלב זה מהוות בסיס להבנה ויישום עקרונות היותר מתקדמות של השלבים הבאים. כך, בכל שלב, הוא לומד עקרונות יותר מתקדמות ומתבקש להסיק מהן מסקנות וליישם. כל שלב מבוסס על השלבים הקודמים ומהווה בסיס לשלב הבא. בדרך זו, הוא רוכש מיומנות מצטברת ומשיג ודאות לגבי הידע שלו.

תלמידים שלומדים אנגלית בשיטת הבנה-יישום מתעניינים יותר בלימודים, מבינים בצורה עמוקה יותר ומצליחים הרבה יותר

חזרה לבלוג