תפריט
סל הקניות 0

התנהלות הלימודים במרכז הליקס

דף זה מכיל הסבר אודות נקודות העיקריות של אופן התנהלות הלימודים במרכז הליקס.

 

תוכן העניינים:

שאלות בנוגע לשיטה/השירות

שאלות בנוגע ללוח הזמנים

שאלות בנוגע לתלמידי בי"ס

שאלות בנוגע לשיטה/השירות

מה מיוחד בשיטת הלימוד שלכם?

שיטת העבודה שלנו היא שיטה חדשה ושונה, כי היא מאפשרת לטפל במספר תלמידים בו זמנית כאשר כל אחד מהם לומד את חומר הלימוד שהוא צריך ומתקדם לפי ההישגים וההבנות שלו.

הלימודים בשיטת הליקס הם למעשה שילוב מעניין של שיעור פרטי ושיעור קבוצתי.

כלומר התלמיד יושב עם עוד תלמידים בכיתה, אבל כל אחד לומד את חומר הלימוד שלו, מתרגל את התרגילים שלו, נבחן על מבחנים/בחנים שלו ומתקדם הלאה לפי ביצועיו והישגיו האישיים.

היתרון הוא שאם התלמיד לא מבין משהו, לא יהיה עליו לחץ להתקדם בגלל שהתלמידים האחרים צריכים להתקדם. הוא יוכל להשקיע את הזמן הדרוש לו כדי ללמוד את חומר הלימוד של אותו השלב שהוא לומד.

מצד שני, אם התלמיד מבין ומצליח מהר, הוא לא צריך לחכות או לחזור על חומר הלימוד שהוא כבר יודע בגלל תלמידים אחרים שצריכים לחזור על החומר.

איך הלימודים מתנהלים במרכז הליקס?

הלימודים מתנהלים בכיתת לימוד, באמצעות מערכת לימוד אינטר-אקטיבית תחת פיקוח של מדריך.

הלימודים מתנהלים על ידי מדריך שנמצא בכיתה. המדריך מבצע את הדברים הבאים:

  • נותן לכל תלמיד את חומרי הלימוד והתרגילים שלו
  • מאתר את הדברים שבהם התלמיד מתקשה ועוזר לו להבין אותם
  • מוודא שהתלמיד מבין מה עליו לעשות ולמה
  • מבצע בדיקות כדי לוודא הבנה של חומרי הלימוד
  • מוודא שסביבת הלימוד תהיה נעימה ושקטה

עבור כל תלמיד, אנו מכינים תכנית לימודית אישית המבוססת על רמת האנגלית שלו. התכנית מורכבת מסדרה של מטלות המיועדות לשפר את רמת האנגלית של התלמיד.

בדרך כלל, כל מטלה מכילה חומרי לימוד, תרגילים ומבחנים.

בתחילת הלימודים, אנו מכינים את החשבון של התלמיד במערכת הלימודית, ומזינים את המטלה הראשונה מתוך תכנית הלימוד האישי שלו.

התלמיד לומד ומתרגל את המטלה, ומתקדם בהתאם לקצב הלימוד האישי שלו, בלי קשר לתלמידים אחרים.

לאחר ביצוע מוצלח של המטלה, המדריך בודק את התלמיד על המטלה, ומחליט מה לעשות. אם התוצאות היו משביעות רצון, התלמיד מקבל את המטלה הבאה. אם התוצאות לא היו טובות, עובדים עם התלמיד עד שהוא משיג את התוצאה הרצויה ואז הוא מקבל אתה מטלה הבאה.

לפעמים המדריך ניגש לתלמיד כדי לעשות בדיקות לפני סיום המטלות.

תלמידי מרכז הלימוד מקבלים גישה מהבית למערכת הלימודית על מנת לסיים את המטלה שלא סיימו בכיתה.

איך קובעים את תכנית הלימוד של התלמיד?

לאחר הרישום לשירות, בשיעור הראשון, כל תלמיד עובר בדיקות רמת האנגלית כדי שנקבל תמונה ברורה של מה הוא יודע, מה הוא לא יודע ומה הוא חושב הוא יודע (אבל לא יודע).

לפי הממצאים של הבדיקה, אנו מנתבים את התלמיד לאחד ממסלולי לימוד אנגלית הייחודיים שלנו כדי לקדם אותו בתחומי לימוד אנגלית השונים.

מסלולי הלימוד שלנו בנויים לפי ההנחיות בטבלת השלבים ללימוד אנגלית כשפה שנייה. כל שלב בטבלה נלמד באמצעות תכנית לימודית מקיפה עם המטרה לבסס את היכולות של אותו השלב.

כמובן, התלמיד יתחיל בשלב הבסיסי ביותר שבו הוא זקוק לשיפור. לאחר סיום מוצלח של הלימודים בשלב הראשון, התלמיד יתקדם לשלב הבא שבו הוא זקוק לשיפור וכן הלאה.

האם יש לכם מעקב על התלמידים (מה הם למדו, אם הם מתקדמים)?

כן, יש תכנית אישית לכל תלמיד ובאמצעותה המדריך מנהל את הלימוד של כל תלמיד באופן אישי.

במהלך הלימודים, יש מעקב שוטף אחר התקדמות של כל תלמיד באמצעות בדיקות בסוף כל מטלה, כדי לוודא הבנה ויישום שוטף של החומר. לאחר שהתלמיד מסיים את מסלול מסוים, מתבצע בדיקה מחודשת כדי לגלות את התחום הלימוד הבא.

מה קורה אם התלמיד לא מבין משהו או יש לו שאלות בזמן הלימודים?

הוא יכול לשאול את המדריך ולקבל תשובות על המקום.

האם מדובר בשיעור פרטי או שיעור קבוצתי?

לא זה ולא זה.

מדובר בשיעור אישי. יש קבוצת תלמידים, וכל אחד לומד את התכנית הלימודית האישית שלו באמצעות המערכת, ומתקדם לפי קצב הלימוד שלו, בלי להיות תלוי בתלמידים אחרים.

באילו כלים אתם משתמשים כדי לקדם את התלמידים?

שיטת הליקס פותחה כדי לתת מענה לצרכי כל תלמיד באופן אישי. כדי להצליח בהשגת השאיפה הזו, אנו משתמשים בחומרי לימוד אנגלית בלעדיים ומערכת תוכנה ללימוד אנגלית שפותחו במיוחד כדי לסייע לדוברי עברית ללמוד אנגלית.

הסבר מפורט על הכלים של לימוד אנגלית בשיטת הליקס

האם לומדים באמצעות ספר וחוברת, או מחשב?

הלימוד מתבצע באמצעות מערכת אינטרנטית דרך המחשב. אין שימוש בספרים וחוברות.

המערכת מנהלת את תהליך הלימוד, מציגה את חומרי הלימוד, מציגה את השאלות בתרגילים ומבחנים, ובודקת את התשובות של התלמיד בזמן אמת.

האם השיטה מתאימה למוגרים או לילדים?

השיטה מתאימה גם למבוגרים וגם לילדים.

מי מלמד את התלמידים?

כל תלמיד לומד את תכנית הלימודית שלו באמצעות המערכת, ויש מדריך שנמצא בכיתה, כדי לוודא שהתלמידים מבינים את החומר שהם לומדים ולענות לשאלות שלהם, אם יש כאלה, בנוסף, המדריך עושה בדיקות יזומות כדי לוודא הבנה.

האם יש לכם מורים דוברי אנגלית כשפת אם?

לא. השיטה שלנו לא תלויה באופי של המורה. השיטה בנויה כך שכל תלמיד מקבל את כל הכלים שהוא צריך כדי ללמוד אנגלית ללא תלות במישהו אחר, כולל מורים.

האם יש לכם מורים עם תעודת הוראה?

לא. בשיטה שלנו אין צורך במורים. יש לנו מדריכים בקיאים בשיטה על מנת להדריך את התלמידים בהצלחה.

האם מדברים אנגלית בכיתה?

אם התלמיד יכול להבין אנגלית, אז מדברים איתו באנגלית, אבל רוב התלמידים לא ברמה הזו, מה שמכריח אותנו לדבר איתם בעברית.

מאוד חשוב שהתלמיד יבין את חומר הלימוד ואת המטלות ותרגילים שהוא מקבל, חוץ מזה, אם יש לו חוסר הבנה, חייבים לטפל בכך. לכן, אם התלמיד עדיין לא יודע אנגלית, אין טעם לדבר איתו באנגלית.

האם תלמיד המרכז יוכל לתרגל בבית ללא הגבלה?

לא.

תכניות הלימוד של תלמיד בנויה מרצף של מטלות עם בדיקות מדריך בין לבין. כלומר, התלמיד מקבל מטלה, מבצע אותה ונבדק ע"י המדריך ואז מקבל את המטלה הבאה.

כל תלמיד יכול להתקדם בבית (באמצעות המערכת) על מטלות שלא סיים בכיתה. כאשר הוא מסיים את המטלה וצריך להיבדק, הוא יצטרך להגיע למרכז הלימוד ולאחר מכן יקבל את המטלה הבאה.

צריך לציין שלפעמים קורה שהתלמיד מקבל מספר מטלות לביצוע בבית.

האם יש תמיכה ללומדים מהבית, או אפשר להתקשר כדי לקבל מטלה חדשה אחרי שמסיימים את המטלה?

לא.

הטיפול בתלמידים של מרכז הלימוד מתבצע בזמן השיעורים במרכז הלימוד בלבד.

אנו לא נותנים שירות, ולא מנהלים את תהליך הלימוד של התלמידים באמצעות טלפון או מייל, מעבר לשעות הלימוד בכיתה.

האם התלמיד מקבל גישה לכל הקורסים שבמערכת?

לא.

לאחר אבחון רמת האנגלית, אנחנו מכינים לתלמיד תכנית אישית. המדריך מנהל את תכניות הלימוד מול התלמידים.

התכנית תהיה מורכבת ממספר קורסים. צריך ללמוד את הקורסים לפי רצף מסוים.

התלמיד יקבל את הקורס הראשון שלו במערכת, ולאחר סיום הקורס, יודיע למדריך. בשלב הזה המדריך יבדוק אותו וייתן לו את הקורס הבא שלו. כל זה כדי לא לבלבל את התלמיד עם מספר קורסים במקביל.

האם ניתן להוריד את חומרי הלימוד או לשמור אותם על המחשב?

לא. מסלולי הלימוד בנויים כך שהמערכת מציגה את חומרי הלימוד לפי שלבי הקורסים.

אין צורך ואין את האפשרות להוריד חומרי לימוד ולשמור אותם במחשב האישי.

האם מדובר בלימוד חוויתי, כלומר הפעלת ילדים בסגנון קייטנה, תוך כדי שמבדרים אותם?

לא. אנחנו בונים את כל התשתיות של ידע אנגלית בצורה הדרגתית ותוך כדי התקדמות לפי ההישגים של כל תלמיד בנפרד. לכן אין אינטראקציה בין התלמידים.

האם נותנים שיעורי בית?

אנחנו מכינים תכנית לימוד אישית עבור כל תלמיד והוא לומד אותה דרך המערכת.

המערכת זמינה באינטרנט ואנחנו נותנים גישה מהבית למערכת כבונוס. לכן, התלמיד כן יכול להתקדם על תכנית הלימודית שלו גם בבית, אבל אנחנו לא מתייחסים לזה כשיעורי בית.

הוא לא חייב לעשות משהו בבית, אבל אם הוא ילמד, זה יזרז את תהליך הלימוד שלו ויקצר את אורך הזמן הדרוש כדי להגיע לתוצאות.

כמה תלמידים יש בכל קבוצה?

בגלל שיש לנו לוח זמנים גמיש, המספר משתנה. זה יכול להיות בין 2 ל-10.

מתי אפשר להתחיל, האם צריך לחכות שיהיה לכם קבוצה חדשה של תלמידים באותה הרמה?

אפשר להתחיל מיד לאחר הרישום לשירות. מכיוון שאנו מטפלים בכל תלמיד באופן אישי, יש לנו גמישות לקלוט תלמידים ללא צורך להמתין ליצירת קבוצה של תלמידים באותה הרמה.

הרי אנחנו מכינים לכל תלמיד תכנית אישית, והוא לומד ומתקדם בתכנית לפי הקצב האישי שלו, ללא קשר לתלמידים האחרים.

כמה פעמים בשבוע מומלץ שהתלמיד ילמד?

ההמלצה שלנו היא ללמוד לפחות פעמיים בשבוע והדגש הוא על לפחות!

כידוע, לימודי שפה דורשים תרגול רב והתמדה. התוצאות הטובות ביותר מושגות כאשר התלמידים לומדים פעמיים בשבוע ויותר. ככל שהתלמיד ילמד בתדירות גבוהה יותר, כך הישגיו יהיו רבים יותר ומהירים יותר. כמובן, תלמידים שלומדים בבית באמצעות המערכת יכולים ללמוד ולהתקדם ככל שהם רוצים.

חשוב לציין: עקביות במהלך הלימודים ולוח זמנים סדיר הם מרכיבים חיוניים להצלחתו של התלמיד.

איך אפשר לזרז את מהלך הלימוד של תלמידי מרכז הלימוד?

תרגול הוא חלק חשוב מלימודים בכלל וכך גם באנגלית. לכן, המסלולים שלנו מכילים תרגול רב על מנת לוודא את הטמעת החומר על ידי התלמיד.

אנו מודעים לחשיבות התרגול. לכן, לתלמידי מרכז הלימוד, אנחנו נותנים גישה מרחוק למערכת הלימוד (ללא עלות נוספת) על מנת לאפשר תרגול והתקדמות מהבית.

הגישה למערכת מיועדת לתרגול בבית של התרגילים של מסלול הלימוד שהתלמיד לא הספיק לסיים בשיעור. פעולה זו תזרז את תהליך הלימוד ואת התקדמותו של התלמיד.

בדרך זו, התלמיד ינצל בצורה יעילה יותר את מכסת הפגישות שברשותו.

יש לציין, לכל תלמיד יש רמת נכונות אחרת להשקיע בתרגול מחוץ למרכז הלימוד. אם התלמיד לא מסיים את המטלות בבית, הוא יצטרך לסיים אותם בשיעור הבא בכיתה.

האם לכולם בלי יוצא מן הכלל יש הצלחות?

לא. ישנם מספר מקרים של חוסר הצלחה. השאיפה שלנו אינה "ללמד את כולם" אלא "לעזור למספר רב של תלמידים" ומן הסתם שיהיו כאלה שלא יתאימו לשיטה.

הנה פירוט:

א. לפעמים, הורים מביאים את ילדיהם רק כי הם (ההורים) רוצים שהילד ילמד, מבלי שהילד באמת רוצה. במקרים כאלו, התלמיד למעשה לא לומד כלום ולא מתקדם מפני שהוא לא שותף בתהליך.

ב. במקרים נדירים, יש תלמידים שלוקים בחוסר משמעת עצמית. כלומר, התלמיד לא מבצע את המטלות שניתנות לו במהלך המפגש. תלמידים כאלה רק מנסים להעביר את הזמן וגוררים את המדריך להרבה דיונים מיותרים. כתוצאה מזה, הם עלולים להפריע לתלמידים אחרים במהלך הלימודים ולא מתקדמים בכלל. בעוד שיש לנו את הידע לטיפול בנושא זה, אנו לא הולכים לעשות זאת במסגרת מפגשי האנגלית. בגלל שיטת העבודה הייחודית שלנו, אנו מחויבים לספק לתלמידינו סביבת לימוד ללא הפרעות ומעדיפים להוציא תלמידים ללא משמעת עצמית אל מחוץ למסגרת הלימוד.

ג. במקרים אחרים, התלמיד אינו מעוניין באמת ללמוד אנגלית ומחפש טריקים כדי לעבור מבחנים מבלי להבין את החומר. בעוד שניתן ללמוד טריקים אלו ולעבור את המבחנים, אנו מאמינים שציונים כאלו לא אמיתיים מכיוון שאינם באמת משקפים את רמתו של התלמיד. לכן, אנו לא עוסקים בלימוד טריקים וקיצורי דרך. תלמיד שמחפש פתרונות כאלו, לא משיג את מטרותיו ובדרך כלל פורש.

ד. יש תלמידים שמתעקשים שיש להם "קשיי לימוד". תלמידים כאלו, במקום לבצע את התרגילים שמיועדים לחזק את החולשות שלהם, נכנסים למצב של "מיקוח" עם המדריך. הם לא מרוכזים בלימודים, ורק מחפשים קיצור דרך "להתקדם" לשלבים הבאים ללא השגת המטרות של השלב הנוכחי. המטרה שלנו היא לעזור לתלמיד לדעת אנגלית ולא להוות גלגל עזר עבור בית הספר. הלימודים במרכזנו מהווים תחליף איכותי ללימודי האנגלית בבית הספר וכך אנו מצפים שהתלמיד (והוריו) יתייחסו ללימודים אצלנו. בדרך זו, נוכל באמת להשיג את המטרות שכבר הזכרנו קודם לכן – להביא את התלמיד לידיעת אנגלית ברמה טובה ויכולת להמשיך ללמוד אנגלית בצורה עצמאית גם לאחר שיסיים ללמוד במרכזנו.

כעיקרון, בפגישות רישום, אנו מקפידים לקחת תלמידים שמפגינים:

  • רמה סבירה של רצון ללמוד (א' לעיל),
  • משמעת עצמית סבירה (ב' לעיל),
  • נכונות ללמוד אנגלית לשם ידיעה אמיתית של השפה (ג' לעיל)
  • נכונות לעבור דרך הקשיים ולהתגבר עליהם (ד' לעיל).

אך קורה שהתלמיד מסווה את חוסר קיום של הנקודות האלו, ולכן אנו לא מאתרים אותן. במקרים האלו, הדברים הללו מתגלים תוך מספר מפגשים, ולרוב, אנו מפסיקים את המשך מתן השירות, אלא אם כן התלמיד משנה את דרכו לאחר שיחת הבהרה.

מרכז הליקס שומר לעצמו את הזכות להפסיק לתת שירות לתלמידים כאלו ולמעשה לנפות אותם מבין התלמידים. כל זאת כדי להבטיח סביבת לימוד שקטה ויעילה לתלמידים שבאמת רוצים ללמוד ומשקיעים את המאמץ הדרוש.

עוד משהו שכדאי לי לדעת?

חשוב לציין: יש תלמידים שחושבים שהלימודים כאן הם סוג של משחק. או שיש תלמידים שמסכימים ללמוד כאן כי זה נראה להם כמו משחק.

האמת היא שלימוד אנגלית היא פעילות מורכבת ומתמשכת שבמהלכה התלמיד חייב להתגבר על הרבה קשיים.

מאמץ רב הושקע כדי לעזור לתלמיד להתגבר על קשיים אלו בצורה מוצלחת. אך התלמיד הוא זה שצריך להתגבר עליהם. לכן, אין זה נכון לחשוב שהלימודים כאן הם סוג של משחק קל שברובו כיף. התלמיד עשוי "להתעצבן" או "להתאמץ" או אף "להשתעמם" במהלך הלימוד. אך בסופו של דבר, לאחר שהוא משיג את המטרה ומצליח, הוא חווה את הכיף והתענוג שבאים בעקבות הבנה אמיתית.

שאלות בנוגע ללוח הזמנים

כמה פעמים בשבוע הפעילות?

הפעילות שלנו בנויה סביב צרכי התלמיד, השיטה שלנו מאפשרת לנו להציע לוח זמנים גמיש לתלמידים.

בעיקרון, יש פעילות כל יום במרכז הלימוד (א'-ה'), אבל הכמות הפעמים שבהם התלמיד משתתף בשיעורים תלויה בנכונות של התלמיד, כמו גם חבילת השירות הנרכשת.

ניתן לרכוש חבילת שרות של פעם, פעמיים או שלוש בשבוע.

כמה זמן כל שיעור?

55 דקות

האם ניתן לעשות שיעור כפול?

כן, תלמיד שרוכש חבילת שרות של פעמיים בשבוע, יכול לבוא ביום אחד ולעשות שני שיעורים רצופים.

איך לוח הזמנים עובד? עד כמה יש גמישות?

לאחר רכישת תקופת הלימוד הרצויה, התלמיד ונציג השירות של המרכז קובעים לוח זמנים קבוע. לדוגמה, אם רכש פעמיים בשבוע, הם קובעים שני מפגשים בשבוע שבהם התלמיד יגיע בקביעות למרכז.

אם בעתיד התלמיד ירצה לשנות את לוח הזמנים, באפשרותו לעשות זאת בתיאום עם נציג השירות.

אם בשבוע מסוים הוא רוצה לשנות את מועד השיעור באופן חד פעמי, עליו לתאם זאת מראש, בהתראה של 48 שעות. במקרה כזה, יש לקבוע שיעור חלופי באתו השבוע במקום השיעור שרוצים להזיז.

מה קורה אם מישהו מחסיר שיעור?

שיעור שלא נוצל מבלי להודיע מראש נחשב לשיעור שנוצל. הרי אנחנו שומרים את המקום, ולא מציעים אותו למישהו אחר.

קביעת שיעור מצד התלמיד שווה להתחייבות מצידו להגיע לשיעור.

לכן, אי הגעה לשיעור ללא תיאום מראש נחשב לשיעור שנוצל.

האם ניתן להשלים שיעורים שהתלמיד לא הגיע?

בעיקרון, ניתן להתקשר ולשנות את מועד השיעורים בהתראה של 48 שעות לפני כל שיעור. ועדיף יותר מוקדם. אבל אם התלמיד לא מגיע לשיעור ולא מודיע על כך, זה נחשב לשיעור שבוצע, ולא תהיה לתלמיד זכות להשלים את השיעור במועד אחר.

מה קורה אם התלמיד חולה ולא יכול להגיע לשיעור?

יש להודיע כמה שיותר מוקדם ולקבוע מועד חלופי.

מה קורה אם התלמיד מפספס שיעור? איך הוא משלים את החומר שפספס ביחס לשאר הקבוצה?

בגלל שכל תלמיד מתקדם לפי התכנית שלו, אנחנו יכולים לוודא שהוא לא מפספס שום חומר לימוד אם היו שיעורים שבהם הוא לא השתתף.

בכל פעם שהתלמיד מגיע לשיעור, הוא ממשיך את חומר הלימוד שלו מאותה נקודה שבה הוא עצר בפעם הקודמת.

מה קורה בחגים? מה אם השיעורים של ילדי יפלו על חג?

מרכז הלימוד לא פעיל בחגים או ימי חול המועד. מרכז הליקס לא תהיה חייבת להשלים שיעורים למי שהשיעורים שלו נופלים בימים כאלה.

מה קורה אם רוצים לצאת לחופשה באמצע תקופת השירות? אפשר להאריך את התקופה?

לא. לא ניתן להאריך את התקופה.

אם התלמיד יוצא לחופש, אנו נסכים שהוא ישלים את השיעורים שלו לפני או אחרי החופש, על בסיס מקום פנו.

מה אם התלמיד מגיע באיחור, האם הוא יכול להמשיך את השיעור שלו מעבר לזמן השיעור או להשלים בפעם אחרת?

לא. באחריות התלמיד להגיע לשיעור בזמן. מי שמאחר, פשוט מפספס את כמות הזמן שאיחר. לא תהיה לו זכות להשלים או להישאר מעבר לזמן השיעור שנקבע לו.

האם אפשר לבוא חצי שעה ולהשלים במועד מאוחר יותר?

לא.

אנחנו שומרים מקום לכל תלמיד בכיתה בהתאם ללוח זמנים שקבע. ובגלל שיש לנו מספר מקומות מוגבל, אנחנו לא נסכים לחצאי שיעורים.

האם המרכז פעיל גם בקיץ בחופש הגדול?

כן, יש לימודים גם בקיץ.

אנו פועלים בכל ימות השנה חוץ מימי שישי, ערבי חג, חגי ישראל וחגים לאומיים.

שאלות בנוגע לתלמידי בי"ס

האם אתם עובדים על מה שנלמד בבית הספר?

לא!

זה לא סוד שהרבה תלמידי בית ספר נאלצים לחפש פתרונות ללימוד אנגלית עם מורים פרטיים או מסגרות אחרות מחוץ לבתי הספר.

תלמידים האלו מתקשים כי לא עושים איתם את מה שהם צריכים, אלא את מה שהמערכת רוצה.

לכן צריך לעשות משהו אחר שהוא שונה ממה שנעשה בבית הספר.

ישנם דברים מסוימים שצריך לעשות עם התלמיד כדי שיצליח. הדברים הללו הינם אישיים ומשתנים מתלמיד לתלמיד.

שיטת הליקס מיועדת לטפל במה שהתלמיד צריך עכשיו! (לא במה שבית הספר דורש).

לכן:

א. הלימודים אצלנו הם לפי הצרכים האישיים של התלמיד ולא לפי הדרישות של בית ספר.

ב. אנחנו לא מסייעים לתלמידים להתכונן לבחינות או בחנים של בית הספר.

ג. אנחנו לא עוזרים לתלמידים בהכנת שיעורי הבית באנגלית שהם קיבלו בבית ספר.

חשוב להבין: אין שני סוגי אנגלית. אין "אנגלית של בית ספר" לעומת "אנגלית בשיטת הליקס" או כל שיטה אחרת. יש אנגלית אחת. מה שמשתנה הוא אופן העברת הידע לתלמיד. תלמידים שלומדים אצלנו לאורך זמן מגיעים למצב שהם באמת יודעים אנגלית ולכן מתמודדים עם שיעורי הבית והמבחנים של בית הספר בכוחות עצמם ובהצלחה.

האם אתם עוקבים אחר מה שנלמד בבי"ס?

לא בהכרח.

אם לתלמיד יש הרבה פער, אנחנו נתמקד בסגירת הפער, ומצד שני בי"ס ממשיך עם התכניות שלו. זה יכול להיראות כאילו שהפעילות שלנו לא תורמת לו, אבל האמת היא שללא השלמת הפערים, התלמיד אף פעם לא יוכל להבין את הדברים שמלמדים בבי"ס.

האם הלימודים אצלכם לא יתנגשו עם מה שהילד לומד בבי"ס ויבלבלו אותו?

לא. הלימודים לא מתנגשים. הרי שאין שני סוגי אנגלית.

הלימודים אצלנו בדרך כלל סוגרים את הפערים שהתלמיד צבר בלימודים שלו בבי"ס.

נוסף על כך, לפעמים יש בתי ספר שבהם מלמדים דברים באופן שטחי, ולא נכנסים לכל ההיבטים של חומר הלימוד (כי הם צריכים להספיק ללמד חומר מסוים תוך זמן מסוים) בעוד שאצלנו לומדים את הדברים באופן מעמיק, עד שהתלמיד מבין.

זה יכול להיראות כאילו יש התנגשות, אבל למעשה אנחנו מטפלים במה שהתלמיד צריך, ולא מה שהמערכת דורשת.

האם אתם עוזרים לילד להכין שיעורי בית?

לא. לילדך יש קשיים באנגלית כי בבי"ס לא עושים איתו את מה שהוא צריך.

לכן זה לא יהיה נבון מצידנו לרדוף אחרי בי"ס. תפקידנו לגלות מה התלמיד לא יודע ולעזור לו ללמוד אותו, ובדרך כלל מה שהתלמיד צריך ללמוד שונה ממה שלומדים בבי"ס.

אחרי שהתלמיד לומד לפי התכנית שלו, הוא יוכל להסתדר עם חומרי הלימוד של הכיתה בלי בעיה.

האם אתם עוזרים לילד להתכונן למבחנים?

לא.

הצלחה במבחנים היא פועל יוצא של ידע של התלמיד, ולא משהו אחר. לכן אנו מתמקדים במתן ידע איכותי לתלמיד ולא בטריקים כדי לעבור מבחנים.

אנחנו מאתרים את הנקודה החלשה ביותר של התלמיד ומתחילים לקדם אותו משם. אם יש לתלמיד פערים, הדבר הנכון הוא לסגור אותם. אם ננסה ללמד את התלמיד בלי לסגור את הפערים, הרי בטוח שניכשל, כי כדי להצליח בחומר המבחן, הוא אמור לדעת את כל החומרים מהרמה שלו עד לרמה של המבחן (חומר שכרגע נחשב ל"פערים").

חוץ מזה, תלמיד שלומד למבחן, בדרך כלל נמצא ברמה כזאת של מצוקה ולחץ שלא מאפשרת לו ללמוד.

האם ילדי יצליח במבחנים בבית הספר אם הוא ילמד אצלכם?

אנו מתמקדים בעיקר במה שהתלמיד צריך כדי להשתפר באנגלית, ולא במה בי"ס דורש. בדרך כלל, לילד יש הרבה פער עד לרמה של המבחנים בכיתה וזה לא יהיה נכון להתמקד בחומר של המבחן.

כמובן, אחרי שהוא לומד את חומרי הלימוד שהוא צריך כדי להשתפר, הוא יוכל לעבור גם את המבחנים של בי"ס בהצלחה.

הבהרה: סגירת הפערים דורשת השקעה והתמדה מצד התלמיד, ולכן בסופו של דבר הצלחתו תלויה בהשקעתו.

ילדי מסתדר טוב בשיעורי אנגלית בבי"ס. אבל אני רוצה לקדם אותו מעבר לכך. האם אתם יכולים לעזור?

כן.

ילדי חלש באנסינים, אתם מטפלים בזה?

כן, אנו מטפלים בכל מה שקשור לכך.

מה ההבדל בין לימוד מהבית ללימוד במרכז?

כל תלמיד עובר אבחון לקביעת רמת האנגלית כדי שנכין לו תכנית.

התכנית היא אותה התכנית בין אם מדובר בתלמיד שלומד במרכז הלימוד או תלמיד שלומד דרך האינטרנט בבית.

התכנית מורכבת ממספר קורסים/מטלות שהתלמיד צריך לבצע.

אבל ישנם שני הבדלים:

1. בתכנית של תלמידי מרכז הלימוד יש בדיקות מדריך לאחר ביצוע כל מטלה, אבל מי שלומד בבית, ייבדק לעיתים רחוקות יותר.
2. תכניות לימוד של תלמידי מרכז כוללים תרגילים ייחודיים נוספים שניתן לבצע רק במרכז הלימוד.

    ניתן לקרוא נתונים נוספים בדף התנהלות לימודי אנגלית בשיטת הליקס.

    לתחילת העמוד
    מבצע

    לא זמין

    אזל במלאי