למה ללמוד אנגלית

למה ללמוד אנגלית

הורים רבים מכירים בחשיבותה של השפה האנגלית ומחפשים פתרונות לימוד אנגלית עבור ילדיהם. אבל חלקם לא מצליחים לגרום לילדיהם לפתח נכונות ללמוד.

יש ילדים שנושרים לאחר מספר ניסיונות ללמוד וחלקים מפתחים "אנטי" כלפי השפה. אחרים ממשיכים ללמוד, אבל מנסים רק להצליח במבחנים כדי "להשתיק" את ההורים.

אבל המצב לא אמור להיות כך.

כמו בכל תהליך לימודי, גם בתהליך לימוד אנגלית הילד צריך לעבור ממצב שהוא לא מכיר את חומרי הלימוד בכלל, למצב שבו הוא מבין את החומרים ויכול ליישם אותם בקלות.

המעבר ממצב "לא מכיר" למצב "מבין ומיישם בקלות" אמור להתרחש בכל פעם שהתלמיד לומד חומר לימוד חדש. כלומר, בתהליך לימד אנגלית, התלמיד אמור לרכוש סדרה של יכולות שנבנות אחת על גבי השנייה, ועם כל אחת, הילד צריך לעבור ממצב "לא מכיר" למצב "מבין ויכול ליישם".

המעברים האלה בדרך כלל כרוכים בהתמודדות עם (והתגברות על) קשיים ודורשים השקעה של אנרגיה וזמן מצד הילד.

לכן הילד צריך להתמיד בתהליך.

התמדה נבנית על כוח הרצון.

הרצון מתפתח בעקבות סיבה אישית.

סיבה אישית היא נגזרת של תועלת אישית שייצא לילד אם הוא ישתתף בתהליך.

ילד צריך לדעת מה ייצא לו אם ילמד אנגלית; איזו תועלת אישית הוא יקבל בתמורה להשקעה שהוא נדרש להשקיע. אבל הוא צריך להגיע להבנות האלו בכוחות עצמו, מבלי שמישהו משכנע אותו או מסביר לו.

ילד ללא סיבה אישית ואמיתית לא ישתתף בתהליך ולא יתמיד בלימודי אנגלית שלו. הוא לא ירצה להתמודד עם הקשיים שמונעם ממנו להבין וליישם את חומרי הלימוד. נוסף על כך, הוא עלול להתנגד או להתווכח בזמן שהוא "לומד".

אבל מי שלומד בגלל סיבה אישית, יספק את הדחף הפנימי הנחוץ כדי להתגבר על מכשולים.

בדרך כלל הורים מתעלמים מרצון ילדיהם. במקרה הטוב, מסבירים להם את הסיבה האישית שלהם (של ההורה) ללימוד האנגלית. יש הורים שכופים על ילדיהם ללמוד אנגלית.

ברור שכוונתם טובה, אבל בדרך כלל התוצאות יהיו לא רצויות. במקרה הטוב הילד יסכים לסיבות אלה בלי להבין את החשיבות של לימוד אנגלית לעומק. ובמקרים פחות טובים...

במקום להתווכח עם הילד על הצורך ללמוד אנגלית או להכריח אותו, עדיף להורים לעזור לילד לקבוע את הסיבה האישית שלו ללמוד אנגלית.

מאמרים נוספים:

איך לגרום לילדך לרצות ללמוד אנגלית

איך ללמוד אנגלית

עשר טעויות נפוצות של דוברי עברית באנגלית

חזרה לבלוג